واژه واژه سطر سطر زندگی

عاشق اسمم می شوم، وقتی... تو صدایم می کنی

دنبالم نگرد...

  • ۱۳:۱۱

یه ایمیل خیلی زیبا از دوستم بدستم رسید که خوب دیدم با شما هم شریکش شم....بلکه استفاده ای کنید...

خداوند متعال به حضرت موسی علیه السلام وحی فرمود :

ای موسی ، شش چیز در شش موضع قرار دارد و مردم در شش چیز دیگر به دنبال آن می گردند و هرگز به آن نمی رسند ...

1. من راحتی را در بهشت قرار دادم و مردم در دنیا به دنبال آن می گردند.

2. من علم را در گرسنگی قرار دادم و مردم در سیری به دنبال آن هستند.

3. من عزت را در نماز شب قرار دادم و مردم در ابواب سلاطین به دنبال آن هستند.

4. من بلندی و رفعت و درجه را در تواضع قرار دادم و مردم در تکبر به دنبال آن هستند.

5. من اجابت دعا را در لقمه ی حلال قرار دادم و مردم در قیل و قال به دنبال آن هستند.

6. من بی نیازی را در قناعت قرار دادم و مردم در زیادی مال و ملک به دنبال آن هستند.

.................................................................

گفتی که می بوسم تو را ، گفتم تمنا می کنم

گفتی اگر بیند کسی ، گفتم که حاشا می کنم

گفتی ز بخت بد اگر ، ناگه رقیب آید ز در

گفتم که با افسونگری ، او را ز سر وا می کنم

گفتی که از بی طاقتی ، دل قصد یغما می کند

گفتم که با یغماگران ، باری مدارا می کنم

گفتی که پیوند تو را ، با نقد هستی می خرم

گفتم که ارزانتر از این ، من با تو سودا می کنم

گفتی اگر از کوی خود ، روزی تو را گویم برو ؟!

گفتم که صد سال دگر ، امروز و فردا می کنم ...

 

سراینده : سیمین بهبهانی

( مرسی نهان بخاطر معرفی شاعر )

_ مه سو _

  • ۱۱۴
ahok
شعر جالب و عالی از زنده یاد خانم بهبهانی خدا رحمتشون کنه حال کردم مخصوصا لون دو بیت آخرش ممون مه سو جان
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
قلب تو کبوتر است ؛ بالهایت از نسیم ؛ قلب من سیاه و سخت ؛ قلب من شبیهِ ... بگذریم /// دور قلب من کشیده اند یک ردیف سیمِ خاردار ؛ پس تو احتیاط کن جلو نیا برو کنار /// توی این جهان گنده ، هیچ کس با دلم رفیق نیست ؛ فکر می کنی چاره دلی که جوجه تیغی است ... چیست؟! /// مثل یک گلوله جمع می شود جوجه تیغی دلم ؛ نیش می زند به روح نازکم ، تیغ های تیز مشکلم /// راستی تو جوجه تیغی دل مرا ، توی قلبت راه می دهی؟ او گرسنه است و گمشده ، تو به او پناه ... می دهی؟ /// باورت نمی شود ولی ... جوجه تیغی دلم ، زود رام می شود ... تو فقط سلام کن ، تیغ ها ی تند و تیز او ... با سلام تو ، تمام می شود ......................................... یادداشت های بلندم از روزمرگی ها و خاطراتم با مستر اچ...
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan