واژه واژه سطر سطر زندگی

عاشق اسمم می شوم، وقتی... تو صدایم می کنی

دعاهای آسمانی(ختم قرآن)

  • ۰۱:۰۵

(جداول ختم قرآن گروهی تکمیل و بسته شدن....مرسی از همراهیتون)

سلام دوستای مهربونم

ده روزی از ماه شعبان گذشته و من بخاطر مشغله هام نتونستم زودتر از این بیام برای دعوت آسمانی مون....

امسال هم توفیق شد و برای دهمین سال متوالی شروع به اسم نویسی شما همراه های همیشگی کردم برای ختم قرآن ماه رمضان.... ماهی که همه مون دست به دعا هستیم شاید از برکاتش کمی بیشتر نصیب ببریم....

یادمه سال های خیلی دور( اولین سال وبلاگ نویسیم) برای ختم جمعی مهمان یکی از وبلاگستان ها بودم....بعد اون یهو تصمیم گرفتم دوستانم رو که اون سال ها تعدادشون خیلی خیلی زیاد بود دور هم جمع کنم و با هم و دسته جمعی ختم قرآن داشته باشیم.... خب دعاهای دسته جمعی زودتر به آسمون میرسه دیگه.... اون سال ها خیلی زود جداول ختم قرآنم پر میشد.... این سالها من هنوزم دوستانی مهربون دارم که سالهای سال هست به من اعتماد دارن و ماه رمضان ها با من همراهن....برای ختم گروهی.... و من چه خوشبختم برای حضور و مهربونی تک تکتون....اینو از ته ته قلبم میگم....

حالام هر کدوم از شما مهربون هایی که مشتاقین تا در جمع ما باشین برای توضیحات ختم قرآن به ادامه مطلب برید....

لطفا توضیحات رو با دقت بخونین و بهم خبر بدین که در کدوم یکی ختم قراره شرکت کنین...دوستانی که وبلاگ دارن لطفا آدرس وبلاگشون رو در قسمت مشخص شده ی نظرات بذارن و دوستان دیگه حتما حتما آدرس ایمیلشون رو در قسمت ایمیل نظرات بذارن تا بتونم ثبت نامشون رو تایید و جداول ختم قرآن رو براشون ارسال کنم...

ممنونم از حضورتون....در دعاهای زیباتون من و دیگر دوستان شرکت کننده و رفتگانمون رو از یاد نبرید.... لطفا امسال مخصوص برای نیت دل من دعا کنید....

ختم اول (ختم سی جز قرآن) :

در ختم سی جز قرآن هر نفر یک جز رو برای شروع ختم قرآن انتخاب می کنه... در این ختم 30 نفر حضور دارن که هر کسی شروع جز متفاوتی داره...

روز اول ماه مبارک رمضان بعد از اعلام شدن و اطمینان از شروع ماه مبارک فرصت دارید تا ساعت 12 شب اولین جز انتخابیتون رو بخونین...روز دوم جز بعدی قرآن و همینطور به صورت سیکل جزها رو می خونین...تا روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان که دو جز باقیمونده از ختمون رو می خونین و یکبار قرآن رو ختم کردین به این صورت...مثلا من این ماه رمضان با جز 30 شروع می کنم...روز اول ماه مبارک رمضان جز 30 رو می خونم...روز دوم جز 1...روز سوم جز 2...و همینطور ادامه میدم تا روز بیست و نهم ماه مبارک که دو جز 28 و 29 قرآن رو می خونم و یکبار ختم قرآن من به اتمام می رسه...

چون دوستان شروع جز متفاوتی داشتن پس ثواب سی ختم قرآن گروهی برای شماست....و روزانه ثواب یک ختم کامل گروهی...

نکته 1 : در روز بیست و نهم ماه مبارک باید خوندن 30 جز به اتمام برسه چون ممکنه ماه رمضان 29 روزه باشه....

نکته 2 : ترتیب خواندن هر جز در هر روز برای این هست که دوستان هر کس جزهای متفاوتی رو می خونن...و بدین صورت با همکاری 30 نفری که در ختم شرکت کردن روزانه یکبار قرآن به صورت جمعی ختم می شود و ثواب یکبار ختم قرآن برای جمع نوشته می شود....و در روز آخر هر کس یکبار قرآن رو ختم کرده و ثواب 30 ختم جمعی قرآن برای اوست...

نکته 3 : هر روز بعد از اذان صبح تا ساعت 12 شب فرصت برای ختم جز مربوط به همان روز است...لطفا در ساعت مقرر جز خوانده شود تا ختم جمعی دوستان دچار مشکل نشود...

نکته 4 : شروع ختم قرآن به نیت ختم قرآن دسته جمعی باشد....

نکته 5 : خانم ها در صورت پیدا کردن عذر شرعی لطفا جز مربوط به همان روز رو یا خودشون بخونن یا به کسی بسپرن که براشون بخونه....خواندن قرآن در هنگام عذر شرعی حرام نیست گرچه اکراه دارد....

خواندن آیاتی که سجده ی واجبه دارند حرام است....در صورتیکه در هنگام عذر شرعی به این سوره ها رسیدید لطفا به آشنایان یا دوستان بسپرید که سوره ی مربوطه رو به جای شما تلاوت کنند و سجده ی واجبه را انجام دهند.... ( توضیحان بیشتر کلیک کنید)

آیات سجده ی واجبه عبارتند از :

- سوره ی نجم آیه 62

- سوره علق آیه 19

- سوره سجده آیه 15

- سوره فصلت آیه 37

جدول اول (جدول ختم سی جز قرآن) :

شروع جز

دست آسمانی

اول

معصومه عزیزم

دوم

مامان مه سو*

سوم

ناهید جان

چهارم

لیلا جان*

پنجم

خاله ه.*

ششم

نون عزیزم*

هفتم

خواهر ناهید جانم

هشتم

خواهر معصومه جانم

نهم

عمه سین*

دهم

ه. عزیزم*

یازدهم

مرمر بانو

دوازدهم

صبا جان

سیزدهم

منتظر محبوب

چهاردهم

ص. عزیزم*

پانزدهم

خورشید جانم

شانزدهم

مرتضی د.

هفدهم

نجمه جان

هجدهم

عمو میم*

نوزدهم

رخساره* 

بیستم

مادر تاتوره مهربانم

بیست و یکم

الینای عزیزم

بیست و دوم

فرناز فرزان عزیزم

بیست و سوم

جناب نای دل

بیست و چهارم

آقا مرتضی(شاید فردا)

بیست و پنجم

جاری مهربانم*

بیست و ششم

آقا رضا*

بیست و هفتم

انار بانو

بیست و هشتم

سمیرا(دوست انار)

بیست و نهم

ط. عزیزم*

سی ام

مه سو*

نکته ی آخر : در صورت اینکه سوال دیگه ای داشتین ازم بپرسین....لطفا به خانه های خالی جدول توجه کنین و جز انتخابی رو بگین....اولویت با کسانی هست که زودتر کامنتشون ارسال شده باشه...در صورتی که جز انتخابیتون پر شده باشه اسمتون در جز دیگه ای نوشته می شه....لطفا روز اول ماه رمضان جدول رو چک کنین تا درست بخونین....و نکته ی بعدی اینکه...لطفا در کامنتتون در قسمت ایمیل ، ایمیل خود را بنویسید تا جواب کامنت به ایمیل شما ارسال شود....جداول ختم رو هم برای تمامی جزها آماده کردم که به صورت فردی براتون لینکش رو ارسال می کنم تا اشتباهی در ختمتون صورت نگیرد....

 

ختم دوم ( تک جزئی یا چند جزئی ) :

این ختم برای دوستانی هست که به هر دلیلی نمی تونند روزی یک جز از قرآن رو بخونند و دوست دارن همراه و همدل باشند باز هم....

این ختم از روز اول ماه رمضان تا روز بیست و نهم ادامه داره....دوستان یک جز یا بیشتر رو انتخاب می کنن و در طول بیست و نه روز فرصت دارند یکبار به نیت ختم گروهی جزهای انتخابی خودشون رو تلاوت کنن....

اولویت انتخاب جز با دوستانی هست که زودتر کامنت بگذارند....لطفا این جدول رو هم قبل از شروع ختم چک کنید تا جز درست رو بخونین....

در صورتی که جز انتخابیتون قبلا پر شده باشه اسمتون در جز دیگه ای نوشته می شه....

نکته : تا الان دو ختم برای جدول دوم در نظر گرفته شده....اول ختم اول رو می بندیم و بعد دومین ستون ختم تک جزئی رو پر می کنیم دقت کنین لطفا...

ممنونم از همکاریتون....دستتون رو می بوسم....التماس دعا از تک تک شما عزیزان....

جدول دوم ( ختم تک جزئی یا چند جزئی ) :

جز

یک پله تا خدا

اول

مامان مه سو*

دوم

هستی جان

سوم

فائزه عزیزم

چهارم

زهرا(دلتنگی های زمان ما)

پنجم

زهرا(دلتنگی های زمان ما)

ششم

پرتو جانم

هفتم

پرتو جانم

هشتم

پرتو جانم

نهم

پرتو جانم

دهم

پرتو جانم

یازدهم

پیچکی نازم

دوازدهم

پیچکی نازم 

سیزدهم

پیچکی نازم 

چهاردهم

تاتوره سپید عزیزم 

پانزدهم

خواهر تاتوره سپید 

شانزدهم

مریم جان 

هفدهم

گمنام 

هجدهم

بهی جانم 

نوزدهم

آذر جان

بیستم

فائزه مهربانم(آ) 

بیست و یکم

هانای عزیزم

بیست و دوم

بی نام 

بیست و سوم

مه سو*

بیست و چهارم

نبات خدا 

بیست و پنجم

آرزوی نازم

بیست و ششم

آسوکای مهربونم 

بیست و هفتم

آقا مهدی 

بیست و هشتم

مستر اچ*

بیست و نهم

مستر اچ*

سی ام

فنجونه عزیزم

  • ۵۱۰
Vafa 1192
من چون سرم شلوغه ترسیدم قبول کنم نرسم . مدیون بمونم واسه اینه که تو ختم قرآن شرکت نکردم آماااااا این دلیل نمیشه از رو برم و نگم التماس دعاااا اساسی😁 


. زندگیت دور باشه از آدمای دو رووو :)  
مرسی عزیزم.....
محتاجم به دعای شما منو فراموش نکنید....قابل باشم به یاد دوستان هستم
مرتضی(شاید فردا)
سلام
لطفا اسم منم بنویسید
پرشین بلاگم به مشکل خورده،ولی این چند روز رو سعی می‌کنم برم چک کنم، آدرس ایمیل هم گذاشتم که اگه پرشین بلاگ نشد باهاش بهم اطلاع بدین،ممنون بابت دعوت،قبول باشه.
سلام آقا مرتضی...برای ختم سی جزئی ثبت شدین
گمنام ............
باشه عزیزم همون یک جز خوبه 
:)
یه جز از ختم تک جزئی؟!!! جز 17 رو گذاشتم براتون....کافیه در طول ماه مبارک رمضان یکبار به نیت ختم قرآن گروهی تلاوتش کنین تا ثواب یک ختم قرآن گروهی رو ببرین....
اگه هم منظورتون اون جز از ختم سی جزئی بود بگین که عوضش کنم....
گمنام ............
سلام هر جزئی که موند بدید به من میخونم 
سلام.....الان 3 جز تکی مونده....یعنی هر سه برای شما یا فقط یکیش؟!!!
اگه هم دوس داشته باشین ختم سی جزئی شرکت کنین(روزی یک جز) فقط یه دونه ظرفیت داریم....اعلام کنین در خدمتتون هستم...:)
نباتِ خدا
بله عزیزم :)♡
ثبت کردم.... :)
نباتِ خدا
سلام مه سو جان،جز ۲۴ با من :)

سلام....قدم روی چشمم گذاشتی....حتما....جز 24 از ختم تک جزئی دیگه؟!!!
قلب من بدون نقاب
خوشگلم خودت ی بخش رو برام در نظر بگیر
من جز خاصی تو ذهنم نیست هر چه رسد نیکوست
چشم حتما
بی نام
سلام... برا من فرقی نمیکنه چه جزئی باشه... یکیشو بهم بدی میخونم... فقط توی ماه رمضون یاداوری کن که یادم نره :)
چشم حتما و مرسی از حضورت
اشکان ارشادی
سلام 
موفق باشید.
برا ما چیزی نمانده ، همیشه همینطوریه. آخرش باید خودم تنهایی برم جلو. 
انشاءالله موفق باشید. 
سلام....هنوز جدول جا داره که...کدوم ختم میخواید شرکت کنین؟!!!!
Maryam mariyana
متوجه شدم 
من میخوام ختم روزانه شرکت کنم ، ایمیل ندارم متاسفانه 
منظورتون از ختم روزانه کدوم یکی هست؟!!! ختم سی جزئی که روزی یک جز بخونین؟!!!
مهدی وطنی
سلام
جز 27 ان شاالله من میخونم
سلام....مرسی از حضورتون...چشم
elina .k
سلام
منم توی ختم سی جزعی برای اولین بارمیخوام همراه باشم
و از جز 21ام شروع کنم
سلام...قبول باشه...چشم حتما ختم 21 رو برای شما میذارم جانم.....و جدول ختمت هم همین روزا برات میفرستم....
نـــای دل
سلام..

سپاس از دعوتتون..

در ختم سی جزیی جز بیست و سوم ان شاالله...
سلام...مرسی از حضورتون...چشم
قلب من بدون نقاب
چقدر زود میگذره مه سو
الان به مامان میگم برای خوندن قرآن دوستم ثبت نام میکنه
میگه همون دوستت که پارسال ثبت نام می کرد؟
خیلی دلم میخواد شرکت کنم
لطفا ی بخش کوچیک رو برای من بذار به انتخاب خودت
نمی خوام قول بدم و بد قول بشم برای همین بخش کوچک رو انتخاب میکنم

دستت درد نکنه عزیزم
سلام عزیزم....آره خیلی زود میگذره....
چند جز بذارم؟!!!! دو جز خوبه؟!
فرناز فرزان
لطفا از ختم سی جزیی فقط جزء 22 رو ثبت کنید باقی رو به ترتیب می خونم شروعش هم با همین جزء هست. از تک جزیی ها فکر نکنم فرصت بشه 23 رو هم بخونم پس لطفا حذفش کنید فقط جزء 23 ازسی جزیی ثبت بشه
ممنون از لطفتون
آها....فقط یه ختم سی جزئی براتون ثبت کنم پس؟!!!
جز 22 رو براتون از ختم سی جزئی ثبت میکنم یعنی شروع ختم قرآن ماه رمضانتون از جز 22 هست....و روزانه باید یه جز پیش برید....جدول هم براتون ارسال میکنم
فرناز فرزان
سلام مه سو جان 
ممنون از دعوتت
لطفا برای ختم اول جزء 22 وبرای ختمدوم جزء 23 رو ثبت کن
ممنون از زحماتت
التماس دعا

سلام عزیزم....یعنی هم ختم سی جزئی و هم ختم تک جزئی؟!!! یا منظورت دو تا جز از ختم تک جزئی هست؟!!!!
الان ببینید توی جدول درست اسمتون رو نوشتم؟!!!
مرتضا دِ
آره ختم 30 جزء
خودتون انتخاب کنید
ممنون :)
مرسی از حضورتون...چشم
شروع ختم قرآنتون از جز ۱۶ میشه...به زودی جدول ختمتون رو ایمیل میکنم...فقط یکی دو روزی من الان گیر هستم بخاطر پروپوزالم و تاییدش خدمت میرسم بعدش
مرتضا دِ
خب الان من روز اول باید جزء چندم رو بخونم؟
چجوری بهمون اطلاع رسانی میکنید؟
شما به من بگین که توی کدوم ختم شرکت میکنین....مشکلی با خوندن روزی یک جز قرآن که ندارین؟!!!! اگه ختم سی جزئی شرکت میکنین الان فعلا از جز 16 تا 25 میتونین یکیشو انتخاب کنین که شروع ختمتون از اون جز باشه....اگه هم به عهده خودم باشه که به ترتیب خالی بودن جدول اسمتون رو مینویسم....بعد هم قبل از ماه رمضان انشاالله جدول ختمتون رو براتون ایمیل میکنم که بدونین هر روز ماه مبارک کدوم جز رو باید بخونید و اشتباه نکنین....
مرتضا دِ
اقا منم به خاطر نکته 4 میخام شرکت کنم
ولی میشه هر روز یه جزء از جزئ 1 تا30 رو به ترتیب بخونیم؟

متوجه نمیشم...یعنی روزانه یک جز تکراری رو بخونید؟
چون اینجوری که ختم رو گذاشتم همه ی افراد تمامی جزها رو میخونن...روزی یک جز پیش میرن...ولی خب چون شروع ختم متفاوتی دارن باعث میشه که روزانه یکبار ختم قرآن جمعی اتفاق بیفته...و نهایتا هر فردی یکبار قرآن رو به تنهایی ختم کرده ولی به صورت گروهی ۳۰ ختم قرآن رو ثواب برده....
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
قلب تو کبوتر است ؛ بالهایت از نسیم ؛ قلب من سیاه و سخت ؛ قلب من شبیهِ ... بگذریم /// دور قلب من کشیده اند یک ردیف سیمِ خاردار ؛ پس تو احتیاط کن جلو نیا برو کنار /// توی این جهان گنده ، هیچ کس با دلم رفیق نیست ؛ فکر می کنی چاره دلی که جوجه تیغی است ... چیست؟! /// مثل یک گلوله جمع می شود جوجه تیغی دلم ؛ نیش می زند به روح نازکم ، تیغ های تیز مشکلم /// راستی تو جوجه تیغی دل مرا ، توی قلبت راه می دهی؟ او گرسنه است و گمشده ، تو به او پناه ... می دهی؟ /// باورت نمی شود ولی ... جوجه تیغی دلم ، زود رام می شود ... تو فقط سلام کن ، تیغ ها ی تند و تیز او ... با سلام تو ، تمام می شود ......................................... یادداشت های بلندم از روزمرگی ها و خاطراتم با مستر اچ...
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan